onsdag 29 februari 2012

Att känna sig "annorlunda"

    Hur känns det att vara född den 29 februari?? Nästan varje gång det är den här dagen i ett skottår, frågar jag mig själv denna fråga och säkert är det inte bara jag som undrar. För att fira födelsedag vart fjärde år är det förmodligen hemskt för ett barn, men om man är 40+ är det kanske kul att man känner sig  yngre än man egentligen är, tror jag, men vad känner de som har "tur" att vara födda på denna dag? Detta är i själva verket bara en dag, ett sätt att räkna, och med eller utan kalender går tiden lika fort för alla, även de "utvalda", födda den 29 februari. Chansen att födas på denna dag är ungefär 1 på 1500. Är det en fördel eller nackdel att födas på denna dag vet inte jag, men oavsett vilket är det en mycket lycklig händelse och förtjänar att firas med glädje.
Grattis på födelsedagen till dig, som är född den 29 februari!


1 kommentar:

  1. Ja, det är ganska roligt det där med skottår. :-) Tack för besöket hos mig! :-)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!