fredag 16 mars 2012

Avokadodip

Min nyfikenhet för avokado uppkom efter att ha läst en hel del om hur väldigt nyttig den är med många vitaminer, mineraler och andra näringsämnen som den innehåller. Efter soppan med avokado beslutade jag att göra så kallade avokadodip, vilket inte var mindre aptitlig med sin underbart friska smak. Ett bra komplement till smörgåsar, chips, toast bröd, potatisbullar.

Recept:


1 avokado
200 gram mild bredbar ost
1 st. liten lök
1-2 vitlöksklyftor
1 lime
Skala avokadon och skär köttet i små bitar. Tillsätt hackad lök, pressad vitlök, limesaften. Kör i mixer. Tillsätt osten. Kör igen med mixer tills allt blandas väl.


3 kommentarer:

  1. Hej

    Advokado har jag hållt mig ifrån för jag smakade en gång på det och tyckte inte om det. Men i och med att smaken förändras hela tiden så kanske man skulle testat den här dippen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan prova, avokadodip smakar riktigt gott!:)

      Radera
  2. Avacado är ju bara så gott...och nyttigt. Tyvärr kan jag få väldigt ont i magen av denna goda så jag får ta det lite lugnt...Ha en fin helg från Maria

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!